22 Nisan 2008 Salı

Seksek

Bilinç bildim bileli onarımda bir maske
Seksek kuyu ağzında oynanırdı bizim evde

Bir hayat iki ölüm sekip dururken taş çizgide
Ev haliyle dışarı uğrar bağırırdık hep birlikte:

Hadi kaybol taşım hadi düş taşım
Al bizi de yanına hadi uç taşım

Hepsi şehitti dedelerin ve hepsi bitli piyade
Annem tamamlanacak hayatını eklerken ablamın çeyizine
Babam borç taktı düğününde abime, hediye yerine

Bir yoksulluk bir ölüm gidip gelirken taş çizgide
Düş haliyle dışarı uğrar bağırırdık hep birlikte:

Hadi kay taşım hadi koş taşım
Al bizi de yanına hadi kaç taşım

Öğrendiğim şudur ki açlık kokan o evde
Hayat varsa ucunda bırakır kuyruğu kertenkele

mevsimsiz.net Haziran 2004

2 yorum:

şule dedi ki...

ben bu şiiri daha önce okumustum sanki. "annem tamamlanacak hayatını eklerken ablamın çeyizine" dizesini o zaman da begenmistim hatta :)

Arzu Çur dedi ki...

:)

Bu şiir benim hayatıma değmeyen nadir şiirlerdendi yazdığımda. Fakat bir kertenkele ilginç bir biçimde iki-üç yıl sonra hayatıma girdi. Ve aynen bu dizede anlattığım gibi oldu. Kuyruğu bırakıp gitti.

Hayat mı sanatı taklit eder, sanat mı hayatı sorusunun bir mantığı olabileceğini ilk kez o zaman düşündüm.

Sevgiler Şule.