29 Nisan 2008 Salı

Kalsa da Gitse de

her şey geçer her şey biter
kalmaz aşkların ortası
sihirler ustası
sözcük satıcısı
bir büyü yap benden herkese
duble olsun

rakıyı mercek yapıp şiire bakan
maviyi buzlaştıran, kayayı dumanlaştıran
ben miyim sen misin her şey mi deliliği berraklaştıran

ah çok yazık deme
acınması gerekmez
birçok tarihi vardır kullanılmamış aşkları olanın
ortadan başlamayı göze alanlara açık kitap
ve son satıra ulaşmayı beceremeyen utangaçlık için
bir duble fazladan için

usta!
kalsın
bırak
akmasın benden sözcükler
içinden bi bok geçmeyen bu şehre
bırak kalsın aç gözünü, gör diyen herkes
elinden tutunca o eski sapsarı yazların akşamı sokakların tozlu su kokusu alır da götürürken seni mavi -belki de maviyi bu yüzden hiç sevmedin- ışıklı gelecek yollara
bırak kalsın
istemeyen birine otostop çektiremezsin aşkın uçurumuna

kumaş desenlerinde artarda çiçeklenen bir ömrü
koyup da gidiyorsun
herkesçiklerin geçtiği kimseciklerin durmadığı o tren yolları kaldı mı?
yoksa şimdi solarken bir gülücük dudağımızda yerini alan o kırışığın faslı mı?

anladım yine bahar geliyor
ondan dayanamayışın bu gri renge
her şey bitiyor herkes gidiyor
utanmadan yine geliyor bu namussuz bahar

usta!
bir şiir çek duble olsun
gözlerimi verdiğim bilgi tanrısı madem ki beni değil annemi doğruluyor
madem ki memleketlim Melahat üzerine okuduğum şiirler çoğalıyor
söylenen her sözcük yalnızca bir öncesine yapılmış atıf oluyor
gelişme bu değilse eğer başka hiçbir şeydir diyenler hep kazanıyor

gökgözlüsihirlerinyeryüzlütanrıçası
uyumalı şimdi
uyumalı ve unutmalı

Haziran 2002 - Kuzey Yıldızı

6 yorum:

şule dedi ki...

evet bak yine tuttu :)
dun gece kendime bir eski anilar gecesi duzenlemistim oglum uyuduktan sonra. eski mektuplar, yazilar, siirler, tren biletleri, konser biletleri, anilar, anilar ve anilar seklinde. kendi kendimi kanatip, bir guzel aglayip ustune sonra da "uyumali simdi, uyumali ve unutmali" demistim kendimce. bugun merakla actim blogunu her gunku gibi, bu siir almis dun aksamki selamı :)

Arzu Çur dedi ki...

Ah be Şule, ah. Ben uzun zamandır bunu yapıyorum. Kanamalı bir geçmiş için acilen AB- kan reca edeceğim varsa sende. Ya da bi akşam.

"istemeyen birine otostop çektiremezsin aşkın uçurumuna" dedim işte sonunda, bunu yeniden dedim. Uyumak yerine yürüyorum bu aralar, ne zaman fırsat bulursam yürüyorum. Bugün koşmaya da başladım. İyi geliyor.

Ve yarın da deneyeceğim senin için bir şey yayınlamayı. Ve eğer yine tutarsa müneccim taşı yuttum diyeceğim.

şule dedi ki...

canim arzu;
kanamali gecmis icin AB grubu kanın yanında benim icin A grubu da arayalim lutfen :) ama daha acil olarak bi aksam tanisalim, icelim ve guzelleselim lutfen :)

yurume isine ben de baslasam ne iyi olur aslinda. bir turlu o motivasyonu saglayamadim icimde. oysa biliyorum iyi gelecek. ben yurumeyip, bir ustune ustluk mutluluk hormonunu cikolata ile aktive etmeye kalkinca yakinda 100 kiloyu bulucam cunku :(

yarini merakla bekliyorum.

Arzu Çur dedi ki...

Evet, bir akşam tam da dediğini yapalım. Elektra'yı da alalım yanımıza, isterlerse buradan başka kızları da hatta, "Ah felek zalim felek, beni bir kalpsizeee" şarkısından girip "Venceremos"dan çıkalım.

Yürümek için sana şahane bir tüyo: MP3 çalar'a bulduğun ne kadar metal, rock, ritmi tempolu bir yürüyüşe uygun ne varsa yüklüyorsun. Başta hiç özel bir yürüyüş zamanı düşünmüyorsun, kasmıyorsun kendini. Alışverişe falan giderken kulağına kulaklıkları geçiriyorsun. "Aa, bu ne güzel şarkıymış, dur bakiim fena da olmadı, hadi diğerini de dinleyeyim" derken efendime söyleyeyim... Yürüyüş zamanların olmaya başlıyor, yürümeden duramıyorsun. Bir de tavsiye, eğer sorun yaratmazsa çantanı bir sırt çantasıyla değiştir ve içinde de bir çift spor ayakkabı bulundur. Nerde fırsat çıkarsa orada yürüyebilirsin böylece.

Sevgiler,en kalbi selamlar:)

elektra dedi ki...

çağrı tarafımdan görülmüştür ablam. daaa, siz şimdi doğal olarak bir hafta sonu organizasyonuna girişirsiniz ve ben de elim böğrümde cep telefonundan tele konferansla katılırım şarkılara:(

not: bu kelime doğrulama zımbırtısı bu saatte tepemi attırıyor ama yaaaa:(

Arzu Çur dedi ki...

Elektra'm güzel kuşum, dur bakalım gün doğmadan neler doğar,ha?

not: Valla benim de. Ama yapacak bişey yok galiba bu konuda, sen daha iyi bilirsin. Bi baksana başka yolu var mı bu işin?