18 Nisan 2008 Cuma

İstanbul İstanbul İstaaanbuuuul!

Yukarıdaki başlık Bulutsuzluk Özlemi'nin "Kütürdet beni Rutubet" şarkısında söylendiği gibi okunsun lütfen.

Geçen haftayı bir Ankara havasıyla kapamıştık, bu haftayı İstanbul'la hitama erdirelim.

Herkese huzurlu, mutlu, eğlenceli bir haftasonu dilerim. Hoşça bakın zatınıza.

İstanbul 2

Evet. Annemiz biraz sinirli
Ama bunun için sihirli.

Evden sokaklara çıkarıyor
“Yoğurt al gelirken” diyor
Yanlış yapıyor.

Yoğurdun kaymağını parmaklayan çocuklarız biz
Ekmeği çıtırından tırtıklayan
Annemiz İstanbul yanlış tutuyor tutuyorsa elimizden

Bu yüzden İstanbul görmemiş her anne
Çocuğunu sokağa salmak için acele ediyor
Biraz yanlış ediyor
Çocuklara göre değil bu sokaklar yani bu çocuklara
Belki geçmiş zaman durumlarında geçerli mevzudur
Tırmalamalar çocuklarla kardeştir belki.
Kediler gibi.

Biz annemizin kıyısından geçen baharları yazlayan çocuklarız
Bu yüzden bir parça zaman gerekiyor büyümek için
Annemiz İstanbul biraz daha tutsun elimizden
Cici anneler gibi.

Varlık-Mart 2002

4 yorum:

şule dedi ki...

"ekmegi citirindan tirtiklamayi" hala cok seven biri olarak yine dokturmussun diyecegim canikom. Bi de ben siir okumayi cok severim ama genelde her siirde 1-2 misraya ozel olarak takilirim. mesela, edip canseverin bir siirinde "meselim bitmeyendedir" dizesi benim dizemdir. ya da yine canseverin "bir kus olsa mavilik derdi buna" dizesi de...siirler butunuyle guzel olsa da bu dizelerin ayri bir yeri vardir bende. bu siirde hayranlikla cok kez okudugum dize ise: "Biz annemizin kıyısından geçen baharları yazlayan çocuklarız". Çok güzel, çok...

Arzu Çur dedi ki...

Benim de dizelerim vardır.

"Uçan kuşlar konsun senin göğüne" Murathan Mungan

"Sen ben her yerinden öperim, beni unutma" Arkadaş Z. Özger

ve daha niceleri

Sağol Şulecim:)

endiseliperi dedi ki...

"şu sen de olmasan insan çıldıracak mı, hiç yoktan bir yerlere mi gidecek belki" de benim. edip cansever'den ve daha çok var ondan.

istanbul benim şehrim değil, nedense hissedemiyorum onu. ama şiir çok güzel. eline sağlık.

sevgiler.

Arzu Çur dedi ki...

Sevgili Peri,

Bir şehri belki de ancak uzaktan hissedebiliyoruzdur. Ben bilmiyorum, öyle çok şehrim oldu ki, neresi benim şehrim.. Bir benim şehrim var mı, onu da bilmiyorum.

Teşekkürler, sevgiler.